Nasıl Verimli Ders Çalışılır?.
Öğrenciler, sınavlar korkulu rüyanız olmasın! Zamanınızın tamamını ders çalışarak geçirmeyin! Doğru ders çalışma tekniklerini öğrenerek hem daha başarılı olun, hem de kendinize daha çok zaman ayırın!
Hayatımızın önemli bir bölümü eğitim almakla geçiyor. Neredeyse çoğumuz 3 yaşından beri anaokuluyla başlayan ve üniversiteyle devam eden uzun bir eğitim sürecinden geçmiştir. Bu uzun süreçte kim bilir kaç kez sınava girmiş çıkmışızdır. Bazı sınavları kolaylıkla atlatırken bazılarında ecel terleri dökmüşüzdür. Hatta kaldığımız sınavlar olmuş, bu dersler bizim kabusumuz haline gelmiştir. Bu durumu atlatabilmek için de kendimize çıkış yolları aramışızdır. Yardımımıza ailemiz koşmuş bize özel ders aldırmış ya da dersanenin yolu o dönem evimiz gibi olmuştur. Durum ve seçenek ne olursa olsun, ortak bir noktamız var, hepimiz öğrenci olduk ve bundan sonra da öğrencilik hayatını bizim gibi milyonlarca genç yaşayacak.
Peki biz neler öğrendik? Bizden sonrakilere okul hayatı konusunda bırakacağımız deneyimlerimiz var mı? Mesela onlara nasıl ders çalışılacağı konusunda önerilerde bulunabilir miyiz? Malum eğitim hayatının başında olan pek çok arkadaşımızın bu deneyimlere ve önerilere ihtiyacı olacaktır?
İşte biz de bu anlayışla yola çıkarak, öğrenci arkadaşlarımıza nasıl verimli ders çalışılır konusunda bir dosya hazırladık. Uzmanların tavsiyelerini dinleyerek eğitim hayatınızın rotasınız baştan çizebilirsiniz. Böylelikle sınavlar korkulu rüyanız olmaktan çıkacak, başarılarınızı belgelendiren araçlar olacaklardır.
İşte sınavlara daha verimli nasıl çalışacağınız konusunda Öğrenci Psikolojik Danışma Merkezi'nden yararlanarak hazırladığımız dosya…
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA
Ana, baba ve öğretmenlerin öğrenciden genel beklentisi, onların "derslerine çok çalışıp, başarılı olmaları" yönündedir. Beklenti böyle olunca başarısızlığın nedeni, "yeterince çalışmamak" olarak görülmekte ve öğrenciden sürekli daha çok çalışması istenmektedir. Oysa gerekli olan "Bilinçsizce çok çalışmak" değil; verimli ders çalışma yollarını iyi bilerek ve bunlardan gereğince yararlanarak etkili çalışmaktır. Verimli ders çalışma yollarını öğrenmek isteyen öğrencinin, önce bu yönde olumlu alışkanlıklar kazanmaya kararlı ve niyetli olması gerekir. Buna karar verdikten sonra ders çalışmasını aksatan ya da kolaylaştıran alışkanlıklarının bir listesini yapmalıdır. Bir yandan listede yer alan olumsuz alışkanlıklarını bırakmaya çalışırken öbür yandan da olumlu alışkanlıklarını pekiştirmek için çaba göstermelidir. Çalışma ve denemeler, olumsuz alışkanlıklar atılıncaya, olumlu alışkanlıklar iyice yerleşinceye kadar sürdürülmelidir.
http://www.on5yirmi5.com/haber/egitim/sinavlar/11539/nasil-verimli-ders-calisilir.html
Hayatımızın önemli bir bölümü eğitim almakla geçiyor. Neredeyse çoğumuz 3 yaşından beri anaokuluyla başlayan ve üniversiteyle devam eden uzun bir eğitim sürecinden geçmiştir. Bu uzun süreçte kim bilir kaç kez sınava girmiş çıkmışızdır. Bazı sınavları kolaylıkla atlatırken bazılarında ecel terleri dökmüşüzdür. Hatta kaldığımız sınavlar olmuş, bu dersler bizim kabusumuz haline gelmiştir. Bu durumu atlatabilmek için de kendimize çıkış yolları aramışızdır. Yardımımıza ailemiz koşmuş bize özel ders aldırmış ya da dersanenin yolu o dönem evimiz gibi olmuştur. Durum ve seçenek ne olursa olsun, ortak bir noktamız var, hepimiz öğrenci olduk ve bundan sonra da öğrencilik hayatını bizim gibi milyonlarca genç yaşayacak.
Peki biz neler öğrendik? Bizden sonrakilere okul hayatı konusunda bırakacağımız deneyimlerimiz var mı? Mesela onlara nasıl ders çalışılacağı konusunda önerilerde bulunabilir miyiz? Malum eğitim hayatının başında olan pek çok arkadaşımızın bu deneyimlere ve önerilere ihtiyacı olacaktır?
İşte biz de bu anlayışla yola çıkarak, öğrenci arkadaşlarımıza nasıl verimli ders çalışılır konusunda bir dosya hazırladık. Uzmanların tavsiyelerini dinleyerek eğitim hayatınızın rotasınız baştan çizebilirsiniz. Böylelikle sınavlar korkulu rüyanız olmaktan çıkacak, başarılarınızı belgelendiren araçlar olacaklardır.
İşte sınavlara daha verimli nasıl çalışacağınız konusunda Öğrenci Psikolojik Danışma Merkezi'nden yararlanarak hazırladığımız dosya…
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA
Ana, baba ve öğretmenlerin öğrenciden genel beklentisi, onların "derslerine çok çalışıp, başarılı olmaları" yönündedir. Beklenti böyle olunca başarısızlığın nedeni, "yeterince çalışmamak" olarak görülmekte ve öğrenciden sürekli daha çok çalışması istenmektedir. Oysa gerekli olan "Bilinçsizce çok çalışmak" değil; verimli ders çalışma yollarını iyi bilerek ve bunlardan gereğince yararlanarak etkili çalışmaktır. Verimli ders çalışma yollarını öğrenmek isteyen öğrencinin, önce bu yönde olumlu alışkanlıklar kazanmaya kararlı ve niyetli olması gerekir. Buna karar verdikten sonra ders çalışmasını aksatan ya da kolaylaştıran alışkanlıklarının bir listesini yapmalıdır. Bir yandan listede yer alan olumsuz alışkanlıklarını bırakmaya çalışırken öbür yandan da olumlu alışkanlıklarını pekiştirmek için çaba göstermelidir. Çalışma ve denemeler, olumsuz alışkanlıklar atılıncaya, olumlu alışkanlıklar iyice yerleşinceye kadar sürdürülmelidir.
Verimli ders çalışma yolları nelerdir?
- AMAÇLARINIZI BELİRLEYİNİZ
I- AMAÇLARINIZI BELİRLEYİNİZ Her çalışma bir amaca yönelik olmalıdır. Bu amaçlar, bir problemin çözümünü öğrenmek, bir yazıdaki ana düşünceyi bulabilmek vs. olabilir. Bunları iyi belirleyerek çalışmaya başlayan kişiler, bu yakın amaçlara ulaşa ulaşa sınıfını geçmek, okulunu bitirmek ve sınavı kazanmak biçiminde özetlenen uzaktaki amaçlarına da ulaşmaktadırlar. II- PLANLI ÇALIŞINIZ Birden çok iş ya da ders üzerinde aynı günde çalışmanız gerektiğinde hangisinden işe başlayacağınızı bilemediğiniz ya da çalışmaya başlamak için karar veremediğiniz anlar oluyor mu? Bu soruya yanıtınız "evet" ise, sizin planlı çalışmayı bilmediğinizi kolayca söyleyebiliriz. Bu tür bir durumla, yani aynı zamanda birden çok dersi çalışmayla yüz yüze geldiğinizde, derslerden her birinin üzerinizde yarattığı ruhsal baskı, bunlardan herhangi birine kendinizi tümüyle vermenizi engelleyerek ve verimsiz biçimde işlerden birini bırakıp ötekine atılmanıza neden olacaktır. Bu tür kararsızlık ve karışıklık ancak hangi dersi ne zaman yapacağınızı belirli bir sıraya koymakla yani "Karar Vermekle" ortadan kalkar. İşte çalışmada plan; "nasıl", "ne zaman" ve "nerede" çalışacağınıza karar vermek demektir.
II- PLANLI ÇALIŞINIZ
Birden çok iş ya da ders üzerinde aynı günde çalışmanız gerektiğinde hangisinden işe başlayacağınızı bilemediğiniz ya da çalışmaya başlamak için karar veremediğiniz anlar oluyor mu? Bu soruya yanıtınız "evet" ise, sizin planlı çalışmayı bilmediğinizi kolayca söyleyebiliriz. Bu tür bir durumla, yani aynı zamanda birden çok dersi çalışmayla yüz yüze geldiğinizde, derslerden her birinin üzerinizde yarattığı ruhsal baskı, bunlardan herhangi birine kendinizi tümüyle vermenizi engelleyerek ve verimsiz biçimde işlerden birini bırakıp ötekine atılmanıza neden olacaktır. Bu tür kararsızlık ve karışıklık ancak hangi dersi ne zaman yapacağınızı belirli bir sıraya koymakla yani "Karar Vermekle" ortadan kalkar. İşte çalışmada plan; "nasıl", "ne zaman" ve "nerede" çalışacağınıza karar vermek demektir.
Öğrenciler günlük ve haftalık bölümleri de olan aylık çalışma planlarında; 1- Hangi derslere, haftanın hangi günleri çalışacaklarını, 2- Geçmiş konuların tekrarına ne zaman yer vereceklerini, 3- Sınav tarihlerini, 4- Hazırlayacakları ödevlerin neler olduğunu ve zamanını, 5- Planlarına aldıkları, ancak çeşitli nedenlerden ötürü zamanında yapamadıkları çalışmala-rını ne zaman tamamlayacaklarını, 6- Dinlenme, müzik dinleme, televizyon izleme, spor yapma sinema ve tiyatroya gitme gibi ders dışı etkinliklere ne zaman yer vereceklerini göstermelidirler. Günlük çalışma çizelgelerinde; okulda geçen saatler, ders çalışma, eğlenme, dinlenme, ev işlerine yardım ve uyku saatleri gösterilmiş olmalıdır. Çalışmaya başlayacağı zaman kendini yorgun ve isteksiz hisseden öğrenci çalışma saatle-rini yanlış seçmiş demektir. Beklemeden günlük çalışma çizelgesinde gerekli değişikliği yapmalıdır.
Öğrenciler günlük ve haftalık bölümleri de olan aylık çalışma planlarında; 1- Hangi derslere, haftanın hangi günleri çalışacaklarını, 2- Geçmiş konuların tekrarına ne zaman yer vereceklerini, 3- Sınav tarihlerini, 4- Hazırlayacakları ödevlerin neler olduğunu ve zamanını, 5- Planlarına aldıkları, ancak çeşitli nedenlerden ötürü zamanında yapamadıkları çalışmala-rını ne zaman tamamlayacaklarını, 6- Dinlenme, müzik dinleme, televizyon izleme, spor yapma sinema ve tiyatroya gitme gibi ders dışı etkinliklere ne zaman yer vereceklerini göstermelidirler. Günlük çalışma çizelgelerinde; okulda geçen saatler, ders çalışma, eğlenme, dinlenme, ev işlerine yardım ve uyku saatleri gösterilmiş olmalıdır. Çalışmaya başlayacağı zaman kendini yorgun ve isteksiz hisseden öğrenci çalışma saatle-rini yanlış seçmiş demektir. Beklemeden günlük çalışma çizelgesinde gerekli değişikliği yapmalıdır.
III- ZAMANI VERİMLİ KULLANINIZ Öğrenciler bedensel, zihinsel, duygusal yapıları, ilgileri ve yetenekleri bakımından birbirlerinden farklıdırlar. Bir öğrencinin isteyerek çalıştığı ve hemen öğrendiği bir dersi bir başka öğrenci zor öğrenebilir. Bir başka öğrenciyse çabuk yorulabilir ya da çalışmak istemeyebilir. Bu nedenle bir ders ya da konu içinde ayrılacak süre öğrenciden öğrenciye değişir. Her öğrenci zamanı kendine göre ayarlamalıdır. Bir saat çalıştıktan sonra araya 5-10 dakikalık dinlenme koymak yararlı olur. Bu sayede bir saatlik çalışma sonunda dağılan dikkat ve azalan verim tekrar kazanılır. Ders çalışmak için gerekli gücün toplanabilmesi bakımından eğlenmeye ve spora da za-man ayrılmalıdır. Ancak bu süre gereğinden fazla olmamalıdır.
kaynak: http://www.on5yirmi5.com/haber/egitim/sinavlar/11539/nasil-verimli-ders-calisilir.html
kaynak: http://www.on5yirmi5.com/haber/egitim/sinavlar/11539/nasil-verimli-ders-calisilir.html
DAHASINI BU SİTEDE BULABİLİRSİNİZ.
Yorumlar
Yorum Gönder